Maak kennis met Jeroen Hugens

Mijn naam is Jeroen Hugens. Ik ben 25 jaar en ik woon in Maastricht samen met mijn vriendin Bo en ons hondje Frenkie. Ik was altijd enorm gecharmeerd van alles op het gebied van podiumtechniek, vandaar dat ik besloot om na mijn middelbare school periode de opleiding Evenemententechniek/Marketingmedewerker te volgen. Tijdens mijn opleiding bleek dat ik marketing veel interessanter vond en ik stroomde uiteindelijk uit in die richting. Vervolgens ben ik de studie Commercieel Management gaan volgen aan de Hogeschool Zuyd. Dit was een enorm breed georiënteerde opleiding maar ook hier verliet ik de opleiding met het uitstroomprofiel Marketing. Mijn afstudeerstage heb ik tijdens mijn laatste jaar van Commercieel Management gevolgd bij MOJEO. Hier heb ik een behoefteonderzoek gedaan op het gebied van Marketing/Communicatie in de B2B & IT sector. Naar aanleiding van het presenteren van mijn eindscriptie aan het management van MOJEO heeft de eigenaar, Luc Moens, mij de kans gegeven om alle aanbevelingen uit de scriptie zelf te implementeren. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen en ondertussen werk ik alweer ruim 3 jaar vol plezier bij MOJEO. Het is echt een supergaaf bedrijf waarbij ik heel zelfstandig te werk kan gaan, super leerzaam dus!

Samen met een vriend heb ik naast mijn werkzaamheden bij MOJEO ook nog een bedrijf genaamd facemakers. Dit is een aantal jaar geleden gestart vanuit de bedrijfsnaam Autofocus, we wilden lokale dealers gaan helpen op het gebied van Marketing. Uiteindelijk waren we steeds meer bezig met het bouwen van websites voor bedrijven in uiteenlopende sectoren, vandaar dat we destijds van naam zijn geswitcht naar facemakers. We geven onze relaties een gezicht door een website, huisstijl en online aanwezigheid custom-made te creëren en in te richten. Daarnaast werken we voortdurend aan nieuwe bedrijfsideetjes die we op de markt proberen te brengen, echt vermarkten dus! Wat we belangrijk vinden is alleen maar de dingen te doen waar we echt plezier uit halen. Dit doen we intussen alweer tien jaar samen.

Mijn belangrijkste levensles is ‘Gewoon doen!’, dingen doen en uitproberen. Dit heb ik voornamelijk tijdens mijn periode bij MOJEO geleerd. Dit komt doordat de cultuur heel open is en ik voornamelijk leer door dingen te doen. Dit heeft mij enorm veranderd en zelfvertrouwen gegeven.

Mijn visie op het leven is iedereen met respect te behandelen met als motto ‘behandel de ander zoals diegene behandeld wil worden’. Ik vind ook dat iedereen eenzelfde basis zou moeten hebben om zichzelf te ontwikkelen. Na die basis kan iedereen zijn eigen pad kiezen maar waar dan ook ter wereld dezelfde kansen kunnen krijgen is voor mij essentieel. Dat is ook de reden dat ik in april 2020 ben aangehaakt bij StartUp4Kids,waar ik verantwoordelijk ben voor de marketing. Intussen heb ik een marketingplan opgesteld en zijn we stap voor stap verbeteringen aan het doorvoeren. Ook ben ik veel met onze IT-specialist Sigurd aan de slag met het verhuizen van de websites van de stichting.

StartUp4Kids kwam op mijn pad via MOJEO. MOJEO is al jarenlang sponsor van StartUp4Kids. Het hele personeel doet mee en MOJEO verdubbelt dit bedrag. Luc stuurt ook altijd alle nieuwsbrieven en verslagen door aan het personeel. Ik las die altijd van A tot Z omdat ik geïnteresseerd ben en echt de toevoegde waarde van het werk van StartUp4Kids zie. Mascha, algemeen projectcoördinator bij de stichting en in die tijd ook een van mijn collega’s, vroeg of ik een handje wilde helpen op het gebied van marketing en ik vond dat zo cool. Ik wilde dat dolgraag doen waardoor ik ook nog eens mijn eigen vaardigheden kan vergroten op zakelijk en persoonlijk gebied. Dankzij de stichting krijg ik de kans me te verdiepen in andere culturen, de landen, de context. Dat vind ik echt heel erg mooi. Het is ook echt een superleuke club en ik ben heel trots om daarbij te mogen horen. De persoonlijkheden van eenieder zijn zo uiteenlopend dat het echt een verrijking voor me is.

Ik vind dat iedereen in de wereld dezelfde kansen moet krijgen. Dat zou echt normaal moeten zijn in deze wereld. Vele kinderen staan voordat ze geboren zijn al met 0-3 achter, terwijl veel kinderen in Nederland met 2-0 voorstaan, om maar in voetbaltermen te blijven. Ik vind dat iedereen gelijk moet beginnen! Daar draag ik graag mijn marketingkennis aan bij en ik vind dat iedereen dat zou moeten doen!

Share the Story

Back to Top