Project Nederland – Internationalisering voor Voortgezet Onderwijs

Internationalisering met Klas4klas voor VO

Door globalisering moeten leerlingen internationaal competent het voortgezet onderwijs verlaten. Maar wat is internationaal competent en hoe bereik je dat? Dat leerlingen als gevolg van internationalisering steeds meer over eigen grenzen heen leren kijken is duidelijk. Hoe zou het zijn om tijdens het voortgezet onderwijs initiatieven te ontplooien waarmee de leerlingen een kijkje nemen bij bijvoorbeeld een klas in Ethiopië? Klas4klas maakt het mogelijk met het speciale Aflateen-programma! Leerlingen maken kennis met een partnerklas in Ethiopië en leren sociale en financiële skills waarmee ze gegarandeerd internationaal competent genoemd kunnen worden.

Wat is de Aflateen-methode?

Aflateen-onderwijs is sociaal en financieel onderwijs speciaal voor tieners. De lessen zijn gestoeld op de methodiek van Aflatoun. Aflatoun is een wereldwijd bekend lesprogramma waarmee kinderen in achtergestelde situaties extra scholing krijgen op financieel en sociaal gebied. Door skills te krijgen op het gebied van samenwerken, begroten en plannen, creëren de kinderen inkomsten. Daarmee vergroten ze hun kansen op een mooie toekomst.

Op bezoek bij de partnerklas in Ethiopië?

Ook in Nederland is sociaal en financieel onderwijs heel belangrijk. Door het Klas4klas-projectonderwijs te koppelen aan een klas in Ethiopië, krijgen de leerlingen ook heel concreet de kans om te zien hoe het toe gaat op een school in een relatief arm land. Klas4klas betekent dan ook dat Nederlandse kinderen geld gaan verdienen voor een klas in Ethiopië. Maar niet alleen dat, door het project tijdig te starten kunnen leerlingen ook middelen genereren om zelf naar Ethiopië af te reizen.

Meer weten? Bekijk onze website www.klas4klas.nl of neem contact op met de verantwoordelijke voor dit lesprogramma: Katja Visser via katja@startup4kids.nl / 06-28721773.

Bekijk hier hoe een klas in Nederland contact heeft via skype met een klas in Ethiopië.

P

Share the Story

Back to Top